Dwudniowe szkolenie obejmowało szeroki wachlarz tematów, które mają bezpośrednie przełożenie nie tylko na jakość codziennej pracy i służby w Oddziale ale i na jej bezpieczeństwo, szczególnie w kontekście dynamicznie zmieniającej się sytuacji migracyjnej w Polsce. Składało się ono z kilku modułów. Najważniejsze z nich obejmowały tematykę ochrony informacji niejawnych i związanych z nimi procedur a także wrażliwość Straży Granicznej na ataki służb wywiadowczych, w tym fakt, że nie tylko systemy informatyczne, ale także sami pracownicy – w swojej codziennej pracy – stanowią potencjalny cel ataku.
Uczestnicy szkolenia pogłębili też wiedzę na temat savoir-vivre'u w życiu zawodowym, poprawnego tonu, struktury i zasad redagowania profesjonalnych e-maili oraz pism służbowych, co umożliwi szybszą i bardziej precyzyjną komunikację. Element związany z profesjonalną autoprezentacją skupił się natomiast na znaczeniu pierwszego wrażenia, mowy ciała, dress code'u oraz umiejętności prowadzenia rozmów zarówno podczas spotkań, jak i w codziennych sytuacjach biurowych.
Wykładowcami i instruktorami szkolenia byli funkcjonariusze posiadający bogatą wiedzę i praktyczne doświadczenie w danej dziedzinie. Wśród nich mjr SG Tamara Zajęcka-Masina z Wyższej Szkoły Straży Granicznej, do której kierujemy szczególne podziękowania.
Zajęcia, które odbyły się 2 i 3 października w Zakopanem, zapoczątkowały cykl szkoleń, przygotowanych z myślą o pracownikach cywilnych Oddziału.